Forum FFL-ASL
ASL pour les nuls … et les autres !

Du bon usage des barges

Hors ligne jphil

  • 9-1
  • *
    • Messages: 242
    • +2/-0
J'ai une question concernant les barges. Que se passe t il si la barge est détruite en eau peu profonde, les unités transportées sont elles toutes KIA ?
Merci pour votre aide j'aurais forcément d'autres questions car à défaut d'avoir du temps pour jouer, mes déplacements me laissent du temps pour lire.


Hors ligne barns

  • Tanguero
  • 1-4-9
  • *
    • Messages: 4 928
    • +53/-1
12.691 PRC SURVIVAL: LC PRC can survive only if their LC is destroyed in shallow water, in which case normal Survival rules (D5.6) apply to the LC’s Inherent crew [EXC: the total Stun DRM (if any; 12.111) applies to its Survival DR].
LC Passengers do not roll for Survival when their LC is destroyed in shallow water. Instead, they remain LC Passengers and are subject to the normal Col- lateral effects (12.67-.679 as applicable) of the attack (if any) that destroyed their LC. Those not eliminated by Collateral Attack are placed atop the LC wreck, and therefore are treated just as if their LC were Beached but not de- stroyed [EXC: all surviving vehicles (other than motorcycles) aboard that LC wreck are considered Bogged; all unpossessed SW aboard it are elimi- nated unless being carried by another Passenger vehicle].
playtest VV vs Julien/Philippe Naud
Ste Mère Eglise Américain vs Hill621 axe
CG Smith ridge Coréen vs Julien Marines
FT322 last deseperate gamble


Hors ligne jphil

  • 9-1
  • *
    • Messages: 242
    • +2/-0
it's very clear
Merci Barns,
J'ai le rule book  et je dois demander, je me demande si je ne suis pas victime de l'effet tunnel. Encore Merci,

"Pour info je suis 3 semaines en Vendée en Juillet. "


Hors ligne barns

  • Tanguero
  • 1-4-9
  • *
    • Messages: 4 928
    • +53/-1
fais moi signe.
playtest VV vs Julien/Philippe Naud
Ste Mère Eglise Américain vs Hill621 axe
CG Smith ridge Coréen vs Julien Marines
FT322 last deseperate gamble