Forum FFL-ASL
ASL pour les nuls … et les autres !

Inherent smoke

Hors ligne Mars

• 8-1
  • *
    • +0/-0
Bonjour,

Les équipages des véhicules ont de l'inherent smoke.
Mais comment peuvent-ils l'utiliser si le véhicule roule ? Doivent s'il s'arrêter et dépenser 1 ou 2 MF selon qu'ils lancent le smoke dans leur hex ou dans un hex adjacent ?
Comment les MF du crew se combinent-ils avec les MP du véhicule ?

Hors ligne Robin Reeve

• 1-4-9
  • *
    • +94/-0
Je ne sais pas ce qu'est "inherent smoke", mais s'il s'agit de smoke grenades, D13.35 répond à ta question:

Therefore, the Inherent Crew (or HS) of any vehicle with a MA weapon indicated on its counter may place Smoke Grenades (A24.1) using the same rules as attempting to fire a Smoke Dispenser (13.2-.3), with the following exceptions: A CT AFV crew must be CE to attempt placement; a usage dr of “1” is necessary for successful placement by an armed-but-unarmored vehicle or BU OT AFV, or of “≤ 2” for any CE AFV (a “6” dr has no effect beyond prohibiting placement); if successfully placed, a 1/ 2" Smoke counter is placed in the vehicle’s own Location and treated as per A24.11; if placed during the opponent’s MPh, the Smoke counter is removed at the end of that phase. Vehicular smoke grenades may not be used in any other way by PRC, nor may they be Removed/Scrounged. A vehicle may attempt to use vehicular smoke grenades or a smoke dispenser, but not both, during the same MPh.
Le crew ne dépense pas de MF... vois D13.2 pour l'utilisation de Smoke Dispensers.
"Votre manière de penser quand vous perdez détermine combien de temps passera avant que vous gagniez."
G.K. Chesterton
https://youtube.com/playlist?list=PLVtcCrWSar6KgxBkp81kjrXoQwJfyeCUk&si=ipXUzoypZ6_UF8Wa

Hors ligne Mars

• 8-1
  • *
    • +0/-0
Oui, je voulais parler des "smoke grenades" des crews.
Merci.