Bon j'ai passé un peu de temps sur le site de pitkavage et j'ai lu la description du scenario Their Fate Sealed
One is KGS2 (Their Fate Sealed?), a monster 12-turn "winter" scenario that uses the entire map. It depicts a major Soviet assault on Cholm shortly following its encirclement. This is a massive scenario that will require more than one counterset to play (possibly Beyond Valor plus Red Barricades, already needed for the rules, might be sufficient). The Soviets start with 49 squads (of various types), 10 leaders, 20 SW, and 6 AFVs, then are reinforced by 83 more squads (!), 13 leaders, and 34 SW. They also get a passel of artillery. The Germans get some fortifications and have 86 squads, 20 leaders, 2 heroes, 2 guns, and 47 SW (Extreme Winter is in effect, so many of these may not last). Interestingly, the Soviet reinforcements can enter in Human Waves. The nice thing about this scenario is that it is large enough to require multiple playing sessions, so it can act as a substitute campaign game, without one having to absorb all the CG rules. Moreover, it is relatively simple in terms of its SSRs, etc., so it is a very accessible huge scenario.
donc très gros et remplaçant avantageusement une campagne. Mais
- Est ce qu'il faut maitriser beaucoup de règles relou (ya au moins la neige mais bon c'est pas la mort)
- Est ce que c'est faisable en 2 jours?
- est ce que la neige ne rend pas le truc un peu "statique" et transformant ça en attaque frontale sans trop de finesse?
Est ce qu'il y a d'autre gros scénario dans le bouclier de sholm? quoi donc? jouable en 2 jours? compliqué peut être mais pas trop tordu,....
enfin bref tout ça quoi
(j'avais bien dit que j'allais poser 2 ou 3 questions sur ces histoires de campagne et gros scénarios
)