Forum FFL-ASL
ASL pour les nuls … et les autres !

Area Fire et Ordnance

Hors ligne Brazouck

  • 10-3
  • *
    • Messages: 906
    • +9/-0
  • The crazy bazooka guy
    • Cyberstratege
Hello,

Je relis les règles après une longue période d'abstinence, et je bute sur quelque chose qui m'interroge :
Citer
C.4 ORDNANCE AREA FIRE: Ordnance Area Fire never halves the FP effect of any hit. Instead, any shot affected by any provision of Area Fire caused by the target's status uses the Case K To Hit DRM (6.2). Fire during the AFPh is represented by use of To Hit Cases B/C as applicable. An AFPh attack vs a concealed (Area) target uses To Hit DRM B/C as applicable, plus Case K. If the firer's status would impose Area Fire (e.g., Pinned, LATW firing from shallow stream, etc.), Case D applies (5.4). See also 3.53.

 8-O

Je sais qu'un GUN qui tire en Area fire va avoir le case K, mais pas e FP halved ? Et pire, je ne vois pas de contre exemple dans le chapitre sur les mortiers.
Qu'est ce que je loupe ?

merci

EDIT: trouvé
Citer
3.33 AREA TARGET TYPE: The Area Target Type must be used at all time by mortars and whenever ordnance [EXC: LATW] attempts to fire SMOKE; otherwise it may be selected when firing HE (but not AP/HEAT HE Equivalency; 8.31). All (including friendly) non-Aerial units in the target hex can be hit (even by WP), except for those immune as per 3.4 [EXC: a mortar also hits all target-hex units that are out of its firer's (Spotter's, if one is being used; 9.3) LOS if that shot hit the non-hidden enemy target that currently was the hardest for it to hit (i.e., that received the highest net TH DRM for that shot)]. All units hit by HE are attacked on the IFT using a single DR and half the FP of the firing ordnance;

ouf !
« Modifié: 26 Novembre 2021, 09:59 par Brazouck »


Hors ligne Stef

  • 8-0
  • *
    • Messages: 81
    • +4/-0
C'est la fameuse confusion entre Area Fire et Area Target Type qui enduit d'erreur


Hors ligne Hardrada

  • 1-4-9
  • *
    • Messages: 1 041
    • +13/-0
  • Molon Labe
Franchement je ne comprends pas qu'on se pose ce genre de question (non, pas du tout et sans mauvaise foi)


http://forum.cote1664.net/index.php/topic,13826.msg125733.html#msg125733
Le courage du soldat dépend de la prudence du général.


Hors ligne barns

  • Tanguero
  • 1-4-9
  • *
    • Messages: 4 928
    • +53/-1
Franchement je ne comprends pas qu'on se pose ce genre de question (non, pas du tout et sans mauvaise foi)


http://forum.cote1664.net/index.php/topic,13826.msg125733.html#msg125733

 :-D :-D
playtest VV vs Julien/Philippe Naud
Ste Mère Eglise Américain vs Hill621 axe
CG Smith ridge Coréen vs Julien Marines
FT322 last deseperate gamble