Discussions et questions-réponses concernant ASL > Le matos et les nouveautés
Valor of the Guards en pre-order
aborel:
--- Citation de: hugo le 21 Décembre 2005, 16:23 --- Bon on va attendre d'avoir un peu plus d'infos mais il était à une époque évoqué le fait que Valor of the Guards
puisse être également jouable avec Red Barricades en fait que les cartes puissent se joindre et former une immense carte !!
--- Fin de citation ---
Est-ce que ce n'est pas plutot Red October (en cours de developpement par C. Kiebler) qui doit pouvoir se combiner avec Red Barricades?
NB: ce qui nous fait 3, et pas seulement 2, modules sur Stalingrad. Miam 8)
Robin:
--- Citation de: aborel ---Est-ce que ce n'est pas plutot Red October (en cours de developpement par C. Kiebler) qui doit pouvoir se combiner avec Red Barricades?
--- Fin de citation ---
Tout à fait. VotG est à des kilomètres des usines Barrikady.
hugo:
Effectivement autant pour moi je me suis mis dedans |-)!! C'est bien Red October qui "devrait" être compatible avec RB mais bon 3 modules sur Stalingrad type combat de rue l'intéret ludique risque d'être fortement limité (sans parler que ça risque pas d'être pour demain vu les retards records que cumule MMP) !! Il y a à mon sens bien d'autres situations et théatres a traiter (c'est un avis qui n'engage que moi).
Robin:
Robert Wolkey donne certains détails sur le forum ACG/SZO.
VotG aura un autre style que RB, semble-t-il.
Voici ses commentaires (in English, of course).
--- Citer ---1) Partially Collapsed Buildings - See the Rubble with the black bars? The back bars are Level 1 walls that block LOS if your string crosses the depiction. Very cool.
2) Piers - The Volga comes into play much more in VotG than it did in RB. Try paddling boats across the Volga, landing them at the Piers with the Krauts shooting at you! Don’t worry, you’ve got some help on your side of the river.
3) Plaza - See that 4 hex wide cement monstrosity? Like a Runway if you Non-Assault Move across it you’re taking a -3 TEM. Quite frustrating when you have to plan an attack across it. "How the freaking HELL am I supposed to get across that?!?!"
4) Railway Cars. They’re all over the stinkin joint. Good protection.
5) Burnt Out Stone Buildings (W7). A mortar crew’s wet dream. No longer are they stuck on rooftops at +1 TEM like they were in RB. These babies have no roofs and you get the +3 TEM. Tougher to get into and across though, as it costs +1 MP to move into a location and that includes up and down.
6) 17 scenarios. SEVENTEEN!!!! That’s 1 - 7 scenarios! Guys who don’t have time for campaign games (like me) are going to love this one. Like I said earlier; the best set of scenarios I’ve ever seen in a single module. You’re fightin all over the freaking map.
HINT - Buy those long Post-It Notes, so you can stick them on the map to outline the playing area of the scenarios. This gives you a GREAT view of the area and helps you avoid confusion of what hexes are in/out of play.
PERSPECTIVE - You’ve got to change your mind set when playing VotG scenarios. The terrain is much different than what you’re used to playing. With all the Rubble, Debris and Shellholes, in some scenarios you feel like you’re playing on the moon. There is no ‘Openness’ at all.
Defender - You can’t think in terms of 2 or 3 hexes of Open Ground to channel attackers. There is cover EVERYWHERE and it feels like the attacker is right on top of you from the start, which he is in many instances. Deal with it. Change your mind set. He’s two hexes away and he’s got good cover to protect him as he’s coming for you. It’s frustrating to say the least, but it’s a meat grinder and you’ve got the tools to delay him if you play it correctly.
Attacker - No longer can you sit your death stars at level 2 and crush anything that pokes it head out. Too much cover, too many opportunities to skulk, not enough good LOS. You take a hex, they fallback to the next one. You’ve got to go weed them out hex by hex. Push, push, push, constant pressure until they can’t backup any more. The +1 TEM Shellholes make you feel naked as the defender sits in his +3 TEM Rubble and Buildings, but at least it’s not Open Ground. You're gonna love and hate Debris.
--- Fin de citation ---
aborel:
--- Citation de: hugo le 21 Décembre 2005, 20:53 ---mais bon 3 modules sur Stalingrad type combat de rue l'intéret ludique risque d'être fortement limité
--- Fin de citation ---
Si on en juge par les plus de 500 pre-orders enregistrés par MMP en un peu plus de 24h, un grand nombre de joueurs est d'un avis différent ;-)
--- Citer --- (sans parler que ça risque pas d'être pour demain vu les retards records que cumule MMP) !!
--- Fin de citation ---
Pas faux...
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