Discussions et questions-réponses concernant ASL > Le matos et les nouveautés
WO 2012 Pack
Robin Reeve:
Repris de CSW (Chas Argent)
--- Citer ---Winter Offensive Bonus Pack 2012
This year's Bonus Pack will feature two new ASL boards (64 and 65) which combine to form a double-wide village. Each board has a single edge that mates with its partner, and its other three edges are "standard" geomorphic edges so they'll combine with any other ASL board.
This is the first of a series of double-wides inspired by actual locations (in this case Marvie, Belgium) we have in the works. Pete Shelling has designed a batch of scenarios (three of which will be in the) Bonus Pack using these two.
The three scenarios in the Bonus Pack will be:
• WO6 The Heat Is On, a combined-arms East Front battle in January 1942 which uses board 65; and
• WO7 Hell For The Holidays and WO8 Silent Night, Deadly Night, which both cover the American 327th Glider Infantry Regiment's defense of Marvie against Panzer Lehr during The Bulge in December 1944.
Below is a shot of the close but not yet finished boards. I still have to add elements like stairwells and row house black bars, and we're still proofing; but the look is obvious.
--- Fin de citation ---
Robin Reeve:
Malgré l'innovation des cartes "double largeur", je ne me sens pas trop inspiré par celles-ci.
On dirait une "variante sur thème", avec reprise d'éléments d'autres cartes de village + terrain agricole.
X:
Dans 3 ans on dépasse les 100 cartes.... Il commence à y en avoir un peu trop à mon avis. On n'a pas le temps d'exploiter celles des Action Pack que déjà une nouvelle formule de cartes apparaît.
X, pas très enthousiaste non plus...
jlb:
Retour en force des lumberyards. Ça faisait depuis la carte 24 qu'on n'en avait pas vu.
Avec les cartes montées ça m'enquiquinerait vu le volume, le poids et le prix. Avec les cartes SK, c'est ok :)
Robin Reeve:
--- Citation de: jlb le 24 Novembre 2011, 15:35 ---Retour en force des lumberyards. Ça faisait depuis la carte 24 qu'on n'en avait pas vu.
--- Fin de citation ---
Il y en a eu depuis : 49H6, N6, O6 et V6 ; 51W3
Robin, mode coupeur de planches en quatre. ;-)
Navigation
[#] Page suivante
Utiliser la version classique