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VASL6.6.3 Official Release

En ligne Grolivier

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Visiblement de très gros changements dans cette version à télécharger ici : http://vasl.info/download.htm
Nécessite VASSAL 3.5.8
Rétrocompatible avec jeux sauvegardés sous VASL 6.6.2, même si certains changements fait sur les pions ne marcheront pas pour des pions créés sous 6.6.2. Ils garderont néanmoins leurs fonctions déjà présentes.

Liste des corrections sur les terrains :
Fixed Orchard-to-Cactus Patch transformation on bd25
Fixed LOS to Crest location in a Depression hex
LOS now works with RB/RO gutted factory overlays
LOS bug with cropped Deluxe boards is fixed
LOS bug with deluxe-sized hexes fixed
Bd41 and bd47 Marsh transforms and Orchard-to-Shellhole transform fixed
LOS to On-Map bridges and to Bridge and Crest Counters fixed
LOS now works on desert boards 26-31, plus when using hillock, wadi, dier and sand dune (low only) overlays
Expanded environmental shaders for Dust, Fog, Sun Blindness, Heat Haze. Thanks to Morris Legge for this work!
Some under the hood changes will clean up minor bugs and irritants.

Liste des nouvelles fonctionnalités:
- Added a preference to enable the Player Window (menus, toolbars, chat, dice) to be always on top when in uncombined window mode. Player Window is resizeable
- You can now add an offboard observer location (not counter) to a board edge hex at specified height and draw LOS to/from it as if to an upper-level building. Plus, all hexes now allow the los string to go up 10 levels and down 3 levels of “virtual locations”
- ? was preventing some vehicles from moving via CTRL-numpad. Fixed
- Broken units moved to the Casualty Bin now revert to GO side in the Bin; Striped squad CVP fixed
- Added a CA pointer for all veh/guns. Shift-Alt-Q to toggle on/off on individual vehicle/gun. Shift-Alt-W to toggle on/off for all vehicle/guns in the game (must have at least one selected to toggle). Thanks to Neal Ulen for the hard work on this one
- The Counter Detail window (hover over stack) now shows base level of hex along with hexname
- Updated the Help files and converted them to pdfs. Plus added a more complete listing of Hotkeys.
aka Steiner (mais j'en ai marre de ce pseudo) et Lt_Steiner sur BGG


En ligne Grolivier

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Attention un petit bug pour des sauvegardes en 6.6.2 comprenant des modules OBA qui fait crasher VASL.

--> Quick fix: open the game in 6.6.2. Delete the OBA module. Open the game in 6.6.3. Add the OBA module.
aka Steiner (mais j'en ai marre de ce pseudo) et Lt_Steiner sur BGG


Hors ligne Stef

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Si quelqu'un sait comment faire marcher la fonction "offboard observer location (not counter) to a board edge hex at specified height and draw LOS to/from it as if to an upper-level building", je suis preneur! N'a pas compris.....


Hors ligne Stef

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Si quelqu'un sait comment faire marcher la fonction "offboard observer location (not counter) to a board edge hex at specified height and draw LOS to/from it as if to an upper-level building", je suis preneur! N'a pas compris.....

Ah ben j'ai trouvé.... c'est dans la fonction "OBA" .... évidemment. Désolé du dérangement.


Hors ligne benj

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Intéressant ça, ça va faire plaisir à mon adversaire teuton à RB.  :)
« Au final, le meilleur fumigène Russe reste le Panzerfaust »


Hors ligne mont santo

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Visiblement de très gros changements dans cette version à télécharger ici : http://vasl.info/download.htm
Nécessite VASSAL 3.5.8
Rétrocompatible avec jeux sauvegardés sous VASL 6.6.2, même si certains changements fait sur les pions ne marcheront pas pour des pions créés sous 6.6.2. Ils garderont néanmoins leurs fonctions déjà présentes.

Liste des corrections sur les terrains :
Fixed Orchard-to-Cactus Patch transformation on bd25
Fixed LOS to Crest location in a Depression hex
LOS now works with RB/RO gutted factory overlays
LOS bug with cropped Deluxe boards is fixed
LOS bug with deluxe-sized hexes fixed
Bd41 and bd47 Marsh transforms and Orchard-to-Shellhole transform fixed
LOS to On-Map bridges and to Bridge and Crest Counters fixed
LOS now works on desert boards 26-31, plus when using hillock, wadi, dier and sand dune (low only) overlays
Expanded environmental shaders for Dust, Fog, Sun Blindness, Heat Haze. Thanks to Morris Legge for this work!
Some under the hood changes will clean up minor bugs and irritants.

Liste des nouvelles fonctionnalités:
- Added a preference to enable the Player Window (menus, toolbars, chat, dice) to be always on top when in uncombined window mode. Player Window is resizeable
- You can now add an offboard observer location (not counter) to a board edge hex at specified height and draw LOS to/from it as if to an upper-level building. Plus, all hexes now allow the los string to go up 10 levels and down 3 levels of “virtual locations”
- ? was preventing some vehicles from moving via CTRL-numpad. Fixed
- Broken units moved to the Casualty Bin now revert to GO side in the Bin; Striped squad CVP fixed
- Added a CA pointer for all veh/guns. Shift-Alt-Q to toggle on/off on individual vehicle/gun. Shift-Alt-W to toggle on/off for all vehicle/guns in the game (must have at least one selected to toggle). Thanks to Neal Ulen for the hard work on this one
- The Counter Detail window (hover over stack) now shows base level of hex along with hexname
- Updated the Help files and converted them to pdfs. Plus added a more complete listing of Hotkeys.
Je n'ai jamais eu de problème de traçage de LOS. Je suis un peu surpris.
La fenêtre du joueur montre toujours la barre des menus en haut. Par contre là aussi "Uncombined window", je ne comprends pas ce que c'est.
Le reste "Shift-Alt-W to toggle on/off for all vehicle/guns in the game "
avec le changement de CA, il se fait normalement avec click droit et choix sur le menu.
Donc là aussi cela me paraît un peu étrange.


Hors ligne Robin Reeve

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Par contre là aussi "Uncombined window", je ne comprends pas ce que c'est.
C'est l'option qui permet d'avoir des fenêtres indépendantes les unes des autres - on règle ça dans les Préférences.
Très utile, notamment quand on joue avec deux écrans.
La fenêtre du joueur Player Window (menus, toolbars, chat, dice) reste toujours au-dessus au lieu de disparaître derrière les autres.
"Votre manière de penser quand vous perdez détermine combien de temps passera avant que vous gagniez."
G.K. Chesterton