Forum FFL-ASL
ASL pour les nuls … et les autres !

A2.6 EXIT

Hors ligne Brazouck

  • 10-3
  • *
    • Messages: 913
    • +9/-0
  • The crazy bazooka guy
    • Cyberstratege
Wouah, en relisant les règles dans leur ensemble (vive le pocket RB, pRB ?), je tombe sur A2.6

Citer
Units may leave the mapboard using normal MPh/APh capabilities from any mapboard edge hex or half-hex as if they are entering an imaginary off-board hex which is the mirror image of the one they currently occupy. Bypass can be claimed to exit a hex (such as 2X0) only if the unit has one additional MF/MP in excess of that needed for Bypass. The mapboard cannot be left during the RtPh. Units which leave the mapboard [EXC: glider contents (E8.5); paratroops (E9.41)] may not return.

Donc, si vous êtes en W1, que vous sortez en W0, si W1 est un wood ou Building, l'hex de sortie a le même coût, donc 2MF, ce n'est pas de l'open ground comme pour le offboard setup.

L'exemple en dessous le confirme :

Citer
Vehicular mapboard exit of AA1 can only be done if the vehicle had actually paid to enter the AA1 woods obstacle and then pays to enter another woods obstacle offboard

Je l'ignorais, et vous ?


Hors ligne Guillaume

  • Grognard en Maraude
  • 1-4-9
  • *
    • Messages: 6 362
    • +45/-0
Non, mais comme on sort le plus souvent par les routes ou les OGs avec les véhicules...
Pour l'infanterie c'est nettement moins problématique

Guillaume, exit lane
VotGCGIII Battle Along the Riverbank
CGHatten
Playtest FT
CI4 In the Nick of Time
FrF28 Luftkommando Hedderich
SP199 Para-Trap