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Poursuivre sa Déroute

Hors ligne Brazouck

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Salut,

j'étais sûr que, une fois la cible de sa déroute atteinte (Location bois/bâtiment la plus proche n'approchant pas d'une KEU), une unité pouvait continuer de dérouter du moment qu'elle restait dans le même bâtiment ou le "même bois" (sans coupure), mais, en relisant mon RB, je ne retrouve pas cette possibilité dans la règle.

M'étais je trompé ?


Hors ligne Psywarrior

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NRBH mais de mémoire, tu dois effectivement te dérouter vers le bois/immeuble le plus porche. Une fois cette cible atteinte, tu peux encore poursuivre ta déroute (si tu as encore les MF qui vont bien) vers un autre bois/immeuble pour autant que cette localisation se trouve adjacente à celle occupée. Le mouvement peut être répété jusqu'à extinction des MF de l'unité pour cette phase.
Je comprend cela comme le principe suivant : tu peux continuer à te déplacer tant que tu restes au même niveau de protection offerte par ton abri initial.

Attention, ceci n'est valable que pour la phase de déroute initiale (celle où l'unité considérée est DM). A la phase de ralliement suivante, l'unité perd son DM et donc reste là où elle se trouve jusqu'à soit ralliement soit à nouveau DM (et là, c'est reparti pour un tour).
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Hors ligne Guillaume

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Idem, attention ce n'est pas le cas pour une unité Disrupt qui reste scotché au terrain une fois à l'abri (provisoirement!)

Guillaume
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Hors ligne Philippe Briaux

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du moment qu'elle restait dans le même bâtiment ou le "même bois" (sans coupure)
M'étais je trompé ?

OUI planté !
Il n'y a aucune obligation à rester dans le même bâtiment ou le même bois. Le tout est d'être toujours dans un bois/bâtiment (comme l'indique Psywarrior).


Hors ligne Psywarrior

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Oui oui Guillaume. Le Disrupt c'est l'exception (parmi les exceptions) qui confirme la règle....

En fait, la plupart du temps, ces petits gars là sont des prisonniers en puissance.
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Hors ligne Brazouck

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je suis d'accord ais je ne trouve pas dans le rulebeook :

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10.5 ROUTING: During the RtPh a broken unit not in Melee may not remain in the same Open Ground hex in the Normal Range (10.532) and LOS of a Known non-Melee enemy unit/its-SW/Gun, nor—regardless of terrain—may it end a RtPh ADJACENT to or in the same Location with a Known enemy unit that is both unbroken and armed [EXC: Night; E1.54]. A leader with no SW is still considered "armed" for purposes of determining legal rout paths and enforcing Failure to Rout eliminations. Broken units must rout away (ATTACKER first—one unit at a time [EXC: Voluntary Rout; 10.711]) during that RtPh or be eliminated for Failure to Rout [EXC: Surrender; 20.21]. Otherwise, a broken unit must rout only if in a Blaze (B25.4). A broken unit may rout if currently under DM. All broken units (including Conscripts) other than wounded SMC have six MF for use in the RtPh; this amount can never be increased. A broken unit may end its RtPh in an Open Ground hex in the LOS and Normal Range of a Known enemy unit without Interdiction only if it has used Low Crawl (10.52) during that RtPh, but it still may not be ADJACENT to an unbroken and armed Known enemy unit at the end of the RtPh or it will be eliminated for Failure to Rout. Broken units may not use Bypass (4.3).

Citer
   

10.51 DIRECTION: A routing unit may never rout toward a Known armed enemy unit (even if that enemy unit is broken or disrupted), while in that enemy unit's LOS, in any way which decreases the range in hexes between the routing unit and the Known armed enemy unit [EXC: Passengers, D6.1]; nor may it move toward such an enemy unit after leaving its LOS during that RtPh; nor, if ADJACENT to a Known armed enemy unit, may it rout into another hex ADJACENT to that same enemy unit. A routing unit may never move ADJACENT to a Known enemy unit, unless in doing so it is leaving that enemy unit's Location. Otherwise, a routing unit may move toward an enemy unit. Assuming it can abide by the previous requirements, a routing unit must move to the nearest (in MF calculated at the start of its RtPh) building or woods hex (even if overstacked) unless that route is through/into a known minefield or FFE, or is not traversable (e.g., through a Blaze, unbridged Water Obstacle, Cliff, etc.). As long as it reaches that hex during a single RtPh, it need not use the shortest route, but as long as it follows the shortest path in MF otherwise, it may enter a shellhole/entrenchment/pillbox to avoid Interdiction even if it can no longer reach that woods/building hex in a single RtPh. A routing unit can rout into/out of/within a known minefield or FFE at its option, but is not forced to do so merely to reach the closest woods/building hex. At the start of its RtPh, a routing unit must designate its destination and must attempt to reach it during that RtPh [EXC: if using Low Crawl]. If a newly-Known enemy unit prevents this, a new destination is re-figured from that point. Upon reaching a building/woods Location not ADJACENT to a Known enemy unit, a routing unit must stop and end its RtPh in that building/woods Location even if overstacked unless the unit can directly enter another building/woods Location in its next entered hex (not necessarily the same building or through a continuous woods hexside). [EXC: A broken unit in a building need not consider a hex of the same building in which it begins the RtPh as its closest building hex if it prefers to rout out of that building altogether and toward another building/woods hex—even if it must cross Open Ground or another building hex of the same building to do so. A routing unit may also ignore a building/woods hex if that hex is no farther from a Known enemy unit than its starting hex, even if it must rout through that now-ignored hex to reach its destination.]
     

If no non-ignorable building/woods Location can be reached during that RtPh, a broken unit may rout to any terrain hex consistent with the above restrictions and need not rout toward the nearest woods/building Location. Any unit which routs through the Blast Area of a FFE is attacked in each Location of the Blast Area into which it routs as if it were a moving target during Defensive First Fire. A broken unit may continue its rout in a subsequent RtPh only if under DM.


Hors ligne Brazouck

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Donc, il n'y a pas de restriction au fait d'être dans un bois "non coupé" ou dans le même Multi Hex Building ?

J'en étais pourtant sûr, est ce une règle d'une ancienne version ou d'un autre sujet ? Ou ais je juste rêvé ?


Hors ligne grosbil

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Hors ligne Philippe Briaux

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Il pensait qu'une fois arrivé dans un bâtiment ou un bois, on ne pouvait continuer à router qu'en restant dans le même bâtiment ou le même bois (donc par un hexside bois ou bâtiment).


Hors ligne grosbil

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Ah ok  :-$
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Hors ligne Philippe Briaux

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D'ailleurs Brazouck fournit lui-même l'extrait qui répond à sa question dans le paragraphe 10.51 :

"Upon reaching a building/woods Location not ADJACENT to a Known enemy unit, a routing unit must stop and end its RtPh in that building/woods Location even if overstacked unless the unit can directly enter another building/woods Location in its next entered hex (not necessarily the same building or through a continuous woods hexside)"


Hors ligne Brazouck

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c'est le
(not necessarily the same building or through a continuous woods hexside)"

Qui me pose problème j'étais persuadé de l'inverse, d'ailleurs pourquoi cette précision dans la règle ?


Hors ligne Philippe Briaux

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c'est le
(not necessarily the same building or through a continuous woods hexside)"

Qui me pose problème j'étais persuadé de l'inverse, d'ailleurs pourquoi cette précision dans la règle ?

Ben justement pour qu'on ne pense pas qu'il y ait obligation de s'arrêter, tout simplement.