Je débute à ce jeu, alors je peux me tromper mais voici ce que je comprends à la lecture des règles :
Il faut rentrer dans l'hex de flotte pour pouvoir ensuite "monter en crète" (note, tous les § sont dans le chapitre B sauf la natation, en E) :
20.91 Any Good Order Infantry already IN a Depression may (if capable of Advance) claim Crest status
21.13 POND: A pond for game purposes is essentially a landlocked river, lacking the natural flow patterns of a river because it is surrounded by land on all sides. 7CC9 and 17N7 are examples of a pond hex. No dr is made to determine the depth of a pond; 21.2 applies instead.
(21.2 All Water Obstacles are one level beneath the surrounding terrain (usually level -1), so a Crest Line is formed where a Water Obstacle hex meets a ground level or higher terrain feature)
Et, enfin, pour être "IN" le water obstacle :
21.4 Entrance of a Water Obstacle hex is usually limited to units on a bridge, boat, or amphibious vehicle. Otherwise, entrance is limited to swimming or fording by Personnel units. The rules for swimming and boats are highly specialized and therefore described separately in E6.
Donc, si tu nages, tu peux te mettre en crest status. Tu entres dans l'eau en MPh en utilisant tous tes MF et en faisant un TC. Ensuite, tu Advance en Crest.
Enfin, pour sortir sans retourner se baquer : 20.93 (...) Crest Infantry may exit the Depression hex to a non-Depression hex along the same side of the Depression which they occupy as if they were leaving a foxhole (one MF & COT or normal APh capability).
S'ils redescendent dans la flotte, alors c'est à nouveau le cours de natation...
(J'essaie de répondre moi aussi car c'est un bon exercice d'apprentissage des règles, je pense)
« Modifié: 01 Octobre 2016, 10:29 par Loris »
-"J'ai conduit des tracteurs, des batteuses, et toi qui parlais de guerre, j'ai même conduit un char Patton."
-"Z'est bas ma marque brévérée..."
~Les Tontons Flingueurs
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T1 Gavin Take
Tac22 Ils ont tiré sur Odessa...