Forum FFL-ASL
ASL pour les nuls … et les autres !

J5 annoncé

Hors ligne jeep

  • Franc-Tireur Staff
  • 1-4-9
  • *
    • Messages: 2 241
    • +36/-1
Youpi, le contenu du Journal 5 by Keith Dalton himself (le 5ième des Dalton, celui qui joue à ASL) :

We’ve got a mini-campaign game by Pete Shelling similar to his acclaimed work on Kursk in Journal 3. There’s an article by Jim Stahler on his efforts in updating tournament scenarios, an article on jungle fighting by Mark Pitcavage, a scenario analysis of “Acts of Defiance” by Matt Shostak (bonne occasion de rejouer ce scénar mythique !!!), and articles by Oliver Giancola analyzing a scenario and the campaign game in Operation Veritable (ça on a aussi dans le FT, cocorico, non mais ! :P ). In addition to these fine articles, we’ll have an extract from author and ASL designer Ian Daglish’s history of the Normandy breakout, Operation Bluecoat.

Scenarios:

• Three-Scenario Pete Shelling desert mini-campaign (et ça c'est cool, on s'est bien marré en playtest à StMandé cette année)
• Flames of Unrest (Sturmtiger, Warsaw)
• Escape to Wiltz (small meeting engagement)
• Pavlov's House (former Squad Leader scenario converted to ASL)
• Fast Heinz (former Squad Leader scenario converted to ASL)
• Frontal Assault (Ian Daglish; Operation Bluecoat 1944, SS & Panthers attack) (burp)
• Himmler's House (deluxe Berlin) (burp derechef)
• Bloody Nose (Little Saturn, 1942)
• Makin Taken (PTO, Grants)
• Ptichin In (partisans)
... fin de citation.

Ben voilà. Pour les nantis qui ont "endless subscription", ce sera dans votre boîte avant Noël. Pour les autres bougres comme moi, ce sera après la Noël, biscotte MMP aussi part en vacances ... le temps que ça arrive sur l'étallage de nos boutiques favorites, pas avant Février/Mars 2004, à mon humble avis.
"C'est vraiment trop zinjuste !"


Robin

  • Invité
J'ai laissé sur le forum HOB une question au sujet de "Pavlov's House", vu qu'une adaptation est déjà parue dans le General... Mais la mouture du Journal 5 a l'air alléchante! Miam!