Merci de ta réponse, je n'ai pas eu le temps avant pour revenir dessus.
En regardant de plus près, je me demande si ça ne doit pas être mis en parallèle avec l'embarquement/débarquement de véhicules, vu que la règle de Bailing out est commune.
D6.4 LOADING: [..] It costs one MF to board a vehicle from the same Location. Loading (or unloading) may never occur during the APh.
D6.5 UNLOADING: [..] Disembarking Personnel must expend one MF to be placed beneath the vehicle [..]
Dans ce cas là, encore une fois, comme ce sont des dépenses d'1 MF, j'aurais tendance à dire que l'unité est
Infantry tant qu'elle dépense 1 MF, que ce soit pour monter/démonter.
A13.31 MF COSTS: (Dis)mounting a Horse counter costs one MF of the basic 4-MF allotment of any Infantry unit (4.11), but is NA during the APh.
D5.43 FFNAM: An inherent crew Abandoning its vehicle as per 5.41 (as well as any other Personnel unit exiting/entering a vehicle) is considered Infantry and subject to FFNAM (until pinned) vs all attacks declared against it due to either its embarking/debarking MF expenditure or the vehicle's simultaneous MP/MF expenditure (6.4; 6.5). [..] Likewise, Infantry attempting to enter a vehicle succeed only if they survive all such attacks unpinned and in Good Order.
Et comme la règle mentionne "(Dis)mounting" je pense que les 2 cas doivent être traités de la même façon, non ?