Un KIA/K provoque un double effet: stun et recall.
Mais l'état "STUN/stun" cesse dès que le pion est retourné du côté +1 (exactement comme avec un stun).
Voici l'instruction complète : " Recall is treated the same as a Stun except that at the end of that Player Turn the STUN counter is flipped over to its "Recall: +1" side."
Ci-dessous les instructions pour stun.
A Stunned AFV may not fire (even in CC—though a Rider Hero could fire its AAMG), move (inclusive of CA changes) or expend MP for any reason during the remainder of that Player Turn, and immediately Stops (no Stop MP is spent) if moving/in-Motion. At the end of the Player Turn in which it was placed, flip the Stun counter to its "+1" side. This indicates that the AFV is no longer Stunned but must add one to any TH, MG/IFE/FT IFT, CC, TC/MC, Crew Survival, or OVR DR it makes.
Si tu appliques l'interdiction de réparer la MA parce que le véhicule a été Stun, alors il lui serait aussi interdit de bouger, de tirer, etc.
Ce qui entre en contradiction avec l'impératif du Recall - et handicaperait tout véhicule précédemment frappé par un résultat "stun", soi dit en passant.